جت پرینتر لیزری چیست؟

جت پرینتر لیزری
جت پرینتر

جت پرینتر لیزری را می توان جدیدترین دستاورد تکنولوژی در زمینه چاپ روی محصولات دانست. انواع مختلفی از جت پرینتر وجود دارد که هر کدام از آن ها بر اساس نیازها و ویژگی های خاص این کار را برای ما انجام می دهند. استفاده از جت پرینترهای مختلف برای محصولات مختلف کاری شایع و رایج است. اما جت پرینترهای لیزری در معرض بی مهری قرار گرفته اند. در نتیجه کمتر از آن استفاده می شود. این استفاده کمتر به دلیل کارایی پایین تر نیست بلکه به دلیل عدم شناخت و آگاهی افراد است. در این نوشته تک الکترونیک قصد داریم شما را بیشتر با جت پرینتر لیزری آشنا کنیم. پس تا انتها با ما همراه باشد.

لیزر چیست؟

لیزر دستگاهی است که نور را تقویت می کند و به کمک آن می تواند پرتوهای نور را ساطع کند. در واقع این دستگاه نور با ظول موج های مختلف را دریافت کرده و آن ها را در یک طول موج مشخص دسته بندی خواهد کرد. به این ترتیب می تواند نور و انرژی را متمرکز کند.

جت پرینتر لیزری چیست؟

همانطور که می دانید جت پرینتر دستگاهی است که از آن برای چاپ اطلاعات مختلف روی بسته بندی محصولات استفاده می شود. جت پرینترها معمولا از جوهر برای این کار استفاده می کنند. اما جت پرینتر لیزری دستگاهی است که به جای جوهر از پرتوهای نور برای چاپ استفاده می کند. با متمرکز کردن نور، قدرت آن بسیار بالا می رود و می توان از این نور متمرکز برای حک نوشته ها و اطلاعات روی بسته بندی محصولات به کار گرفته شود.

می توانید حدس بزنید که دوام این نوع از چاپ چقدر بالا است و چقدر می تواند به القای حس خاص بودن در کاربران نهایی کمک کند. همان چیزی که باعث می شود افراد محصولات ما را بخرند. این جت پرپینترها معمولا مواد مصرفی خاصی ندارند در نتیجه می توانند هزینه های شما را به شدت کاهش دهند. جت پرینترهای لیزری با سوزاندن لایه های بسیار نازکی از محصول می توانند کار چاپ را بدون هیچ نقصی به خوبی انجام دهند.

مزایای استفاده از جت پرینتر لیزری

مزایای استفاده از جت پرینتر لیزری

برای این نوع از جت پرینتر می توان مزایای بسیار زیادی را نام برد که آن ها را نسبت به سایر جت پرینترها به گزینه مناسب تری تبدیل خواهد کرد. مزایای جت پرینتر لیزری را در ادامه مشاهده خواهید کرد:

1- عدم استفاده از جوهر

عدم استفاده از جوهر را می توان بزرگ ترین مزیت یک جت پرینتر لیزری دانست. جوهر ماده ای است که می تواند شلوغی و کثیفی زیادی به بار بیاورد. اما در این محصولات از چنین مشکلی خبری نیست. از طرف دیگر جوهرها برای محیط زیست بسیار مضر هستند و می توانند آلودگی های زیادی تولید کنند. بنابراین اگر از طرفداران محیط زیست هستید، می توانید از محصولی استفاده کنید که با نیازها و خواسته های شما تطابق کامل را داشته باشد.

2- سرعت بالا

یکی از عوامل محدود کننده سرعت تولید، بسته بندی کند است. این مرحله می تواند به شدت سرعت تولید را پایین بیاورد که بخش مهمی از آن مربوط به تاریخ زنی روی محصولات می باشد. اما جت پرینترهای لیزری سرعت بسیار بالایی دارند. به صورتی که می توانند مشکل سرعت پایین بسته بندی محصولات را به صورت کامل از میان ببرند.

3- دقت بالا

فرایند حکاکی کاری ظریف است که به دقت بسیار بالایی نیاز دارد. جت پرینترهای لیزری دقت بسیار بالایی دارند. در نتیجه احتمال خطا و خرابکاری در آن ها به شدت کم است. این ویژگی به شما کمک می کند که برای چاپ هایی با اندازه بزرگ یک دستگاه محشر در اختیار داشته باشید. همچنین کیفیت این محصول برای چاپ در اندازه های کوچک هم بسایر بالا است. در نتیحه استفاده از آن برای چاپ در سایزهای مختلف مناسب می باشد.

4- کاهش هزینه ها

هزینه بالا همیشه یکی از دغدغه های تولیدی های و شرکت های بوده است. جت پرینتر لیزری از آنجایی که از جوهر استفاده نمی کند هزینه های شما را به صورت چشمگیری کاهش خواهد داد. از طرفی دیگر این دستگاه ها به ندرت خراب می شوند و می توانند برای مدت طولانی بودن هیچ مشکلی به کار خود ادامه دهند. این ویژگی باعث می شود که نگهداری از جت پرینترهای لیزری به شدت کاهش پیدا کند. هر دوی این ویژگی ها می توانند هزینه های شما را در بلند مدت کاهش دهند.

ایجاد شکل های مختلف به کمک جت پرینتر لیزری

5- ایجاد شکل های مختلف

همانطور که در نوشته معرفی و بررسی جت پرینتر dod بررسی کردیم یکی از ویژگی هایی که به شدت به آن نیاز داریم، امکان چاپ شکل ها و حروف مختلف روی بسته بندی محصولات است. مخصوصا زمانی که می خواهید محصولات خود را هم برای تولید داخل و هم برای صادرات تاریخ زنی کنید، این ویژگی بسیار برای شما مفید خواهد بود. از طرفی دیگر چاپ لگو و عبارت های خاص روی محصولات کاری است که برخی از شرکت ها آن را انجام می دهند. این کار به شکل گیری برند شما در ذهن کاربرانتان کمک می کند.

6- عدم دخالت دست (تمام اتوماتیک)

جت پرینترهای لیزری به صورت تمام اتوماتیک هستند و به اپراتور نیاز ندارند. این کار هم بهداشت محصولات نهایی را بالاتر می برد و هم خطرات ناشی از کار با دستگاه های مختلف را از بین می برد. از طرفی دیگر عدم دخالت دست کمک می کند که سرعت کار به صورت چشمگیری بیشتر شود. همچنین دقت دستگاه ها از افراد بیشتر است و به کمک این جت پرینتر هم از خطای انسانی جلوگیری می شود و هم کار دقت بالاتری خواهد داشت. مکانیزه کردن کارها در حال گسترش است پس نباید از قافله عقب بمانیم.

7- حداقل توقف خط تولید

توقف خط تولید مخصوصا برای شرکت هایی که به صورت چند شیفت فعالیت دارند، کابوس وحشتناکی است که می تواند موجودیت آن ها را به خطر بیندازد. بنابراین اگر به فکر تولید مدوام و بدون توقف هستید، استفاده از جت پرینتر لیزری به شدت به شما توصیه می شود. این مورد می تواند کارایی خط تولید شما را به صورت قابل توجهی افزایش دهد.

استفاده از جت پرینتر می تواند مزیت های بسیار بیشتری را برای شما به همراه داشته باشد. در این نوشته سعی کردیم به صورت کوتاه و مختصر مزایای استفاده از این محصول را با شما در میان بگذاریم.

اشتراک گزاری مطلب
جدیدترین محصول

ما یک محصول جدید بی سیم تولید کردیم !

جت پرینتر وای فای
جدیدترین مطالب
مطالب مرتبط
فهرست